Pavel nám do dílny dovezl krásného evidentně upraveného Favorita. Rám je původně asi z 80. nebo začátku 90. let, možná i F1. Někdo ho upravil na silniční brzdy a opatřil ef jedničkovou vidlí a navářkou na přesmykač. Všechno moc pěkně udělané, ale lak kolem navářky byl obroušený a nechaný tak. Bylo tedy jasné, že kolo dostane lak nový, malinko světlejší než původní a dobové polepy. Co jasné nebylo, bylo osazení. Pavel chtěl nejdříve duály, kompakty a 2x10 převodů, čím víc jsme ale probírali detaily přestavby, tím více nám to přestávalo dávat smysl. Tohle kolo bude mít páčky na rámu a subtilní brzdové páky a bude zatraceně rychlé, znělo nakonec zadání. Ponechali jsme tedy krásnou retro sadu 2x7 Shimano 600, jen jsme dali novou kazetu 12-28z. Kliky jsou novější, lehoučké Shimano 105 s převodníky Stronglight 53/38 a retro pedály Shimano 600 s klipsnami. Brzdy a náboje jsou ze sady Shimano RX100 a chromované ráfky Mavic jsme obuli do plášťovek 622-25 TUFO, které se dají nabouchat i na 9 barů. Použili jsme i krásný retro představec, ale berany jsme dali nové širší, stejně tak i sedlovka a sedlo je nové, abychom mohli nastavit posez. Pavel přišel s nápadem, že všechny doplňky a detaily budem ladit do hnědé barvy a to včetně bowdenů a pásků klipsen. Výsledek můžete vidět na fotkách. Myslím, že naprostá pecka. A jízda? Kolu se chce do rychlosti díky tenčím plášťům a slušné váze tesně pod 11 kg (včetně pedálů, bez nic se váha blíží 10kg). Převod 53/12 není na okrasu, na silnici to tam bouchnete ani o tom nevíte a na nejlehčí převod 38/28 už nějakou tu serepentinku taky vyšlapete. Na kočičí hlavy a na štěrk tohle kolo není, ale na asfaltu udrží krok i se současnými silničkami. Tak ti přejem, Pavle, hladký asfalt, vítr v zádech a ať ti kolo dělá radost.