Používáme základní cookies z Vašeho prohlížeče. Pokud budete nadále prohlížet tyto stránky, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

MAR.S
Informace
Rám Brampton r.v. okolo 1920
Vidlice Brampton
Představec Humpert
Řidítka Humpert Stuttgarter
Brzdové páky -
Brzdy zášlapná SA
Pedály MKS
Řazení nábojová převodovka SA
Kliky Brampton
Náboje Sturmey-Archer, Velo
Ráfky falcové
Obutí Rubena
Sedlo Lepper
Cestovní rychlost 20 km/h
Posez sportovní 60°
Cenová hladina 12 000,-
O bicyklu

Když Mar.s architekti navrhovali půdní vestavbu, ještě nevěděli jaký poklad se na staré půdě nachází: 100 let staré kolo Brampton. Majitel jim kolo nabídl výměnou za několik vizualizací a Mar.s architekti se ozavli nám, abychom jim kolo zrenovovali a přestavěli na firemní přibližovadlo. Štítek kola hlásá "Brampton - Cycles Birmingham". Že je štítek původní, potvrdilo značení na středovém a hlavovém složení: "Brampton". Zadní stavba je z trubek průřezu tvaru D, takže nebylo pochyb, že se jedná o kolo vyrobené ve Velké Británii někdy mezi lety 1920-1930. Někdo kolo musel přestavět v 60 tých letech, protože mělo favoriťácký představec a řidítka. Původní lak se nezachoval. Přední stavba byla zdeformovaná, ale pustili jsme se do renovace. Rozhodli jsme se, že nebudeme kolo uvádět do původního stavu, ale že použijeme staré i ty nepůvodní díly a doplníme je novými díly. Zcela původní je tedy rám, středové a hlavové složení a kliky. Vidlici jsme za studena narovnali, spodní rámovou trubku jsme se rozhodli nerovnat, rám by to už nemusel vydržet. Velmi staré, ale ne původní, je sedlo ráfky a přední náboj. Sedlo Lepper už toho muselo zažít hodně, srovnali jsme tvar a napustili ho včelím voskem. Zcela nové jsou pláště a výplety. Kolo jsme vybavili novou třístupňovou nábojovou převodovkou od Sturmey-Archer. Brzdí se zašlápnutím. Největším oříškem byly řidítka, museli jsme vyzkoušet několik variant, než jsme nalezli takové, které tvarem připomínají původní berany a zároveň jsou pohodlné. Kolo jsme nechali opískovat a obnovili jsme nepůvodní modrý lak se zlatými spoji rámových trubek. Kolo si s sebou nese celou svou 100 letou historii a díky Mar.s architekti bude sloužit a dělat radost dál. Ať vám to jezdí.