Používáme základní cookies z Vašeho prohlížeče. Pokud budete nadále prohlížet tyto stránky, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

PAVEL V.
Informace
Rám Favorit 70. léta
Vidlice Favorit F1
Představec Atax
Řidítka Zoom
Brzdové páky Shimano RX100
Brzdy Shimano RX100
Pedály Shimano 600
Řazení Shimano 600 2x7
Kliky Shimano 105
Náboje Shimano RX100
Ráfky Mavic
Obutí TUFO
Sedlo Ritchey
Cestovní rychlost 30 km/h
Posez sportovní 30°-60°
Cenová hladina 17 000,-
O bicyklu

Pavel nám do dílny dovezl krásného evidentně upraveného Favorita. Rám je původně asi z 80. nebo začátku 90. let, možná i F1. Někdo ho upravil na silniční brzdy a opatřil ef jedničkovou vidlí a navářkou na přesmykač. Všechno moc pěkně udělané, ale lak kolem navářky byl obroušený a nechaný tak. Bylo tedy jasné, že kolo dostane lak nový, malinko světlejší než původní a dobové polepy. Co jasné nebylo, bylo osazení. Pavel chtěl nejdříve duály, kompakty a 2x10 převodů, čím víc jsme ale probírali detaily přestavby, tím více nám to přestávalo dávat smysl. Tohle kolo bude mít páčky na rámu a subtilní brzdové páky a bude zatraceně rychlé, znělo nakonec zadání. Ponechali jsme tedy krásnou retro sadu 2x7 Shimano 600, jen jsme dali novou kazetu 12-28z. Kliky jsou novější, lehoučké Shimano 105 s převodníky Stronglight 53/38 a retro pedály Shimano 600 s klipsnami. Brzdy a náboje jsou ze sady Shimano RX100 a chromované ráfky Mavic jsme obuli do plášťovek 622-25 TUFO, které se dají nabouchat i na 9 barů. Použili jsme i krásný retro představec, ale berany jsme dali nové širší, stejně tak i sedlovka a sedlo je nové, abychom mohli nastavit posez. Pavel přišel s nápadem, že všechny doplňky a detaily budem ladit do hnědé barvy a to včetně bowdenů a pásků klipsen. Výsledek můžete vidět na fotkách. Myslím, že naprostá pecka. A jízda? Kolu se chce do rychlosti díky tenčím plášťům a slušné váze tesně pod 11 kg (včetně pedálů, bez nic se váha blíží 10kg). Převod 53/12 není na okrasu, na silnici to tam bouchnete ani o tom nevíte a na nejlehčí převod 38/28 už nějakou tu serepentinku taky vyšlapete. Na kočičí hlavy a na štěrk tohle kolo není, ale na asfaltu udrží krok i se současnými silničkami. Tak ti přejem, Pavle, hladký asfalt, vítr v zádech a ať ti kolo dělá radost.