Používáme základní cookies z Vašeho prohlížeče. Pokud budete nadále prohlížet tyto stránky, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

MARTIN Š.
Informace
Rám Favorit 50. léta
Vidlice Favorit
Představec Favorit
Řidítka Favorit
Brzdové páky Favorit
Brzdy Favorit
Pedály Lyotard
Řazení Renak
Kliky Favorit
Náboje Renak
Ráfky Remerx
Obutí Continental
Sedlo Favorit
Cestovní rychlost 25 km/h
Posez sportovní 30°-60°
Cenová hladina 15 000,-
O bicyklu

Martin dostal jako dárek starý vrak Favorita a nám byla svěřena jeho oprava. První místo kam se vždycky dívám je na spodek rámu u středu, kde je výrobní číslo. Tento rám je z roku 1954 a podle stavu toho hodně zažil. I přes drobné deformace rámu jsme se pustili do retro přestavby v duchu závodních kol z 50. a 60. let. Nejde totiž o rekonstrukci do původního stavu, jak by se na první pohled zdálo, ale o kombinaci starých, dobových dílů a nových dílů. Chtěli jsme, aby kolo neztratilo historický půvab, ale dalo se na něm normálně jezdit. Autentické je řazení včetně páčky a brzdové páky. Brzdové čelisti, kliky a náboje Renak už jsou novější, stejně tak dlouhý představec a sedlo. I tak se ale jedná o velmi staré díly ze 70.let. Nové jsou pedály, výplety, ráfky, brzdové špalky, omotávky a i pláště. Kolo dostalo nový lak a nové polepy podle vzoru obtisků z 50. let. Původní lak se bohužel nedochoval, kolo bylo přetřeno štětcem, ale zas se do něj nedal tolik rez. Tak co myslíte, povedlo se vše sladit v harmonický celek? Doufáme, že se Martinovi kolo bude nejen líbit, ale že se mu na něm bude i dobře jezdit. Ať to šlape.