Martin dostal jako dárek starý vrak Favorita a nám byla svěřena jeho oprava. První místo kam se vždycky dívám je na spodek rámu u středu, kde je výrobní číslo. Tento rám je z roku 1954 a podle stavu toho hodně zažil. I přes drobné deformace rámu jsme se pustili do retro přestavby v duchu závodních kol z 50. a 60. let. Nejde totiž o rekonstrukci do původního stavu, jak by se na první pohled zdálo, ale o kombinaci starých, dobových dílů a nových dílů. Chtěli jsme, aby kolo neztratilo historický půvab, ale dalo se na něm normálně jezdit. Autentické je řazení včetně páčky a brzdové páky. Brzdové čelisti, kliky a náboje Renak už jsou novější, stejně tak dlouhý představec a sedlo. I tak se ale jedná o velmi staré díly ze 70.let. Nové jsou pedály, výplety, ráfky, brzdové špalky, omotávky a i pláště. Kolo dostalo nový lak a nové polepy podle vzoru obtisků z 50. let. Původní lak se bohužel nedochoval, kolo bylo přetřeno štětcem, ale zas se do něj nedal tolik rez. Tak co myslíte, povedlo se vše sladit v harmonický celek? Doufáme, že se Martinovi kolo bude nejen líbit, ale že se mu na něm bude i dobře jezdit. Ať to šlape.